Kjapp veske sydd av gammel dongeribukse






Jeg har snart slitt ut den veska jeg sydde for fem-seks år siden, så jeg måtte sy en ny. Denne er litt større, slik at jeg kan bruke den som jobbveske. Det er akkurat plass til en perm eller en laptop.
 

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg liker enkle mønstre og raske vendinger på symaskinen:) Denne måten å lage veske på har jeg også brukt i kunst- og håndverkundervisning på 7. trinn.

Du trenger fire firkanta stoffstykker, to utsider og to innsider med forstoff. Legg dem sammen slik: Utsidene rett mot rett og forstykkene rett mot rett. Så legges alle fire stykkene oppå hverandre. Sy sammen langs tre av sidene. Vreng.

Til slutt syr du på en kant oppe, og skulderrem. Jeg kan ikke si meg syteknisk storfornøyd med resultatet denne gangen. Hvis målet er å sy noe som ikke roper ut "hjemmelagaaaa", så er dette en liten skivebom. Hahaha, men jeg tror jeg kommer til å bruke den likevel;-D



Kommentarer

  1. Dette minner meg om dongri-kjøkkenforklene vi sydde for mange lange og brede år siden!
    Hilsen Remi

    SvarSlett
  2. Du var en super elev, Remi! Tenker ofte på dere lindebergbarna "mine" :) Søte, morsomme, flinke, bråkete, kreative og bittelitt rampete;) Har du det forkledet ennå? Hadde vært morsomt med et bilde:)

    SvarSlett
  3. Hmm... Mja, skal se hva jeg får til, tror jeg lagde et til, fordi det var så gøy:D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg