På oppdrag fra Kaptein Sabeltann!


Egentlig tror jeg det skal være en hemmelighet, men jeg tar sjansen. I barnehagen til minstemann skal de ha sjørøverfest om en uke, og da skal selveste Kaptein Sabeltann dukke opp! Eller, en av de voksne skal kle seg ut, ihvertfall. og siden de ikke fant voksenstørrelser av kostymet, ga de oppdraget til heldige meg! Det har vært et kjempegøy prosjekt, og resultatet ble ok :-)
Jeg fikk levert et barnekostyme til å se etter, litt svart stoff og gullstoff, gullbånd, paljetter, blonder og gullknapper. En gammel kåpe fra H&M skulle forvandles. Og alt sammen var godt merket. Det var bare å sette i gang! 

Skulderputene ble laget først. Jeg laget et mønster på frihånd, puttet inni litt stiv platevatt, vrengsydde og sydde på gullfakser. 

Mansjettene eller kanten rundt ermene ble laget av gullstoff og sort stoff. Jeg rynket blonden, og sydde den inn i nedkanten av mansjetten. Deretter sydde jeg på paljettbånd rundt hele. her kom det også noen gullknapper etterhvert.

Lommeklaffene fikk også gullstoff på seg, og paljetter og greier. Sparer ikke på noe her, altså ;-)

Rundt hele jakken ble det sydd på gullbånd. Og rundt kragen pyntet jeg med litt paljettbånd.

Til slutt byttet jeg ut de svarte knappene med gullknapper.

Håper både store og små blir fornøyd med resultatet, og at kostymet kan brukes igjen flere ganger!








Kommentarer

  1. Er det mulig å bestille KS kostyme til voksen? Lager du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil så gjerne bestille et kostyme av deg. Min prykisk utviklingshemmede sønn ønsker seg dette så inderlig, men det finnes ikke i voksenstørelser. Mitt tlf er 90603936

      Slett
  2. Lager du enda? Voksen?

    SvarSlett
  3. Jeg er interessert i å kjøpe et kostyme av deg av kaptein sabeltann plis ta kontakt

    SvarSlett
  4. Hilsen Bastian 🥇

    SvarSlett
  5. Kaptein sabeltann kostyme til voksen XL

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg