Supersmurf og snille troll

I dag har jeg hatt nok en deilig dag med mine tre små og en stor. Supersmurfen på to måneder sov godt mellom puppene i natt, mellom måltidene, altså. Jeg ble vekket på morgenkvisten av treåringstrollet som ville fortelle at han hadde vært flink og tisset på do, og bare sølt bittelitt. Lykke, tenkte jeg, at det bare var bittelitt. Femåringen var heldigvis også oppe, og hjalp til med alt sammen. Fine barn. Jeg liker dem bleiefrie. I hvert fall når de har passert tre. Min bleiefrie har hatt full kontroll siden han var to og et halvt, men veldig bestemt på at bleiene skulle være på. Etter en uke med klistremerkepremier for hvert dobesøk med synlig resultat fant han ut at det egentlig var deilig med bare truse. Spesielt når de har bilder av alt fra spiderman og ole brumm, til tøffe biler og star wars.

Typisk at jeg ender opp med å skrive om bleier i mitt aller første blogginnlegg. Jeg skulle jo lage en blogg om alt jeg lager, har lyst til å lage, drømmer om å få til, trodde jeg fikk til, ord jeg setter sammen, dikteri og annet fanteri. Om meg, altså. Men det er klart at, når man har tre barn på 5, 3 og 2 måneder... de tar jo kaka. For å si det sånn.

Jeg føler jeg sniker meg til dette. Sniker meg ned i kjelleren til datamaskina med babycall'en i baklomma. Krysser fingrene for litt alenetid før jeg kryper under dyna og forter meg å få litt søvn før supersmurfen roper på mat. Men jeg er klar til å løpe så fort det sukker i den lille høytaleren.

Og så er jeg i gang med bloggingen, jippi! Er skikkelig grønn på dette, men lover å bli skikkelig bloggeflink etter hvert!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg