Julitanker

Juli, sommer, ferie, lykke! Jeg er jo for tiden i permisjon, men feriefølelsen satt likevel som et skudd da jeg var med på mine kollegers sommerlunsj siste arbeidsdag rett før sankthans. Det er ikke mye som slår den lykkefølelsen... hele den lange ferien foran oss! Og så bra det er at vi vet zipp nada om hva som venter oss, først og fremst værmessig... Stopper værsnakket der.

Vi teller ned til pappas ferie, og vi skal på ordentlig ferie (som Femmerfrøkna sier). Før det er det noen tunge ekstravakter på både mann og kone her i huset. Mannen på ordentlig, for å tjene inn litt ekstra kronasjer, jeg naturlig for å passe barn og hus. Dere skjønner, vi må fikse vaskerommet... Sluket tetter seg med stadige mellomrom, så det må skiftes. Hele gulvet skal taes, varmekabler, fliser etc. Veggene får vi bare male i første omgang.

Ellers så skal det graves i hagen. Vi skal lage mur i sydvesthjørnet av tomta, fylle inntil og heve bakken bittelitt. Håper jeg får tatt noen bilder og lagt ut etterhvert. Vet at et blogginnlegg er kjedelig uten bilder, men... det tar liksom så lang tid med dem...

Ojoj, lyd fra ett av barnerommene...

Kommentarer

Populære innlegg