Noe ordentlig mureri

Her ser dere sør-østhjørnet av huset vårt i Åsestien. Det graves og mures og sjaues pukk og grus. Målet er en deilig uteplass i le for vest- og nordavind. Vi har prøvesittet, og funnet ut at det er godt og lunt her:) Arbeid som står igjen er, naturlig nok, å mure ferdig og fylle inntil med stein, pukk og jord. Vi bruker forskalingsblokker som stables, armeres og fylles med sement. Solide saker, vil jeg tro. Trappa skal forskales og støpes bredere. Og så har vi bestemt oss for å legge treplatting her. Det er både noe vi kan klare best selv, og i tillegg føles det litt tryggere enn å helstøpe sånn helt inntil huset. Vanvittig kjedelig å måtte pigge opp hvis det skulle være noe trøbbel med fuktighet/ drenering el.l en gang i framtiden. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilke busker jeg vil ha langs kanten oppe, men noe må vi ha, for muren blir litt over en meter på det høyeste. Lover og regler sier vel noe om gjerde når det passerer meteren, men vi kjører på med buskvekster i steden... Får se hva det blir til:)

Dette er jo egentlig bare det "lille" prosjektet vært. Mest arbeid får vi nok i syd-vesthjørnet, der vi skal sette opp rundt 25 meter med forstøtningsmur og heve terrenget med inntil en meter i hjørnet. Så får ungene lekestue der etterhvert. Gleder meg til å kunne legge ut bilder av det!

(Jeg skriver stadig at "vi" gjør sånn og sånn her... det er jo lite jeg gjør annet enn å gå rundt og peke og rose og hente drikke og kaffe... OG passe på halvtåringen og de to andre trolla, ikke barebare det heller...:)

Fortsettelse følger!





Kommentarer

Populære innlegg