Rom for rom i drømmehuset, i dag: et barnerom!




Da Supersmurfen var rundt 4 måneder, tenkte vi at alle ville få det bittelitt bedre om han fikk eget rom. Og det stemte. Han sov bedre, og mor og far slapp å liste seg rundt på sitt eget soverom (de dundynene bråker faktisk!). Dermed flyttet Trasstreeren inn sammen med Femmerfrøkna, og det fine lyseblå rommet ble fylt med babyting og babyleker igjen. Flaks for oss foreldrene at vi slapp å svinge malerkosten igjen (eh... burde absolutt ha slengt på noe sparkel over skruehull og malt, men...). Jeg tror ikke jeg har noe bilde av dette rommet før vi pusset det opp for nesten fire år siden. Det er ganske lite, inneholdt fastbygde garderobeskap og en arbeidsbenk, og hadde høy slittlinoleumsfaktor... Vi kunne nok ha trengt et slikt rom til oppbevaring, bretting av klær, symaskin, pc... men trengte det som soverom.



Øverst her står det en samling (for andre småbarnsforeldre sikkert kjente) barneleker. Reolen på hjul vet jeg ikke hvor kommer fra, jeg kjøpte den brukt fra Tante Brun på Moa kjøpesenter her i Ålesund. http://www.tantebruun.no/Sider/DefaultTop.asp?ArtId=726 De hadde brukt den i butikken:)



Under her ser du en kunst og håndverk-oppgave fra lærerskolen... "Lag en barneleke med minst en bevegelig del" Jeg kunne nok vært både mer fargerik og kreativ i denne oppgaven nå, som jeg har tre små barn og er drevet i leke-gamet, men... den er jo litt søt, da. Ungene har i hvert fall lekt mye med den. De får bare ikke lov å bære den med seg ut på stua eller andre steder, for den er rimelig tung og kan forårsake seriøse blåtær... og ikke minst hakk i parketten!






Disse synes jeg også er utrolig søte. Gir god trening i å skru:)

Kjøpte de på Sprell i Oslo for et par år siden.







Uro over sengen, bildelister til bøker i bakgrunnen.





Sett fra gangen og kjøkkenet. Den stolen er utrolig deilig å amme i. Og til å lese i. Dessuten sitter jeg der og slapper av med kaffekoppen mens Supersmurfen leker på gulvet:)





Sånn, det var et av barnerommene (vi har tre til...) Jeg tror nok neste innlegg kommer til å handle om vaskerommet, for... ja, det er under oppussing nå, og en egen historie, kan man si:)




Kommentarer

Populære innlegg