Engler og kanelsnurrer


Pust i bakken! Klokka stoppes midt i halvferdige vaskerom og snartferdige murer. Vi trenger annet påfyll. Som deilige og ganske så smørbomba kanelsnurrer. Disse laget jeg i dag for andre gang. Det er så herlig med gjærbakst, det blir både godt og lekkert nesten uansett hvordan man snurrer eller knyter. Kan ikke gjøre feil her (med mindre man glemmer gjær eller noe sånt, da;). Oppskriften på disse fant jeg i et reklamemagasin vi fikk for et par uker siden, i forbindelse med matfestivalen her i Ålesund. Morten Schakenda sin, han fra Lom, vet du.




Kjøkkenbordet vårt har vært vitne til utallige kunstneriske fødsler, barna elsker det når vi voksne tar oss tid til å finne fram perler, maling, fargeblyanter, klipp og lim. I går utnytta vi en regnbyge med å hente fram noen umalte engler fra jula. De ble utrooolig søte! Henger nå på en trollgrein i stua, nydelig (har ikke knipsa akkurat det ennå).








Og med disse søtsøte bakster og flyvende drømmevesener, takker jeg for meg i dag. Jeg har jammen tatt på meg bloggebuksene de siste dagene. Flinke meg:)


Kommentarer

  1. Kan bare skrive under på at kanelsnurrer ala Lindis er topp.

    SvarSlett
  2. Hmmm, hvem er denne van der Lagen, tro... ;)? En nabo, eller?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg