Ord i svingene

Nå har jeg hodet så fullt at jeg til og med begynner å tenke på diktene mine:) De ligger trygt forvart og noe forvist på pcen og på nettstedet http://dikt.no/. Tenkte jeg skulle plukke fram noen, gi de litt plass i lyset (selv om det ikke er så mange som leser her, kanskje, men anyways...:)





og du sov dypt i dine egne historier

du hadde lest høyt
fra alle bøkene dine
pakket meg inn i deg
og åpnet meg igjen

du hadde hvisket lavt
fra alle drømmene dine
og løftet meg til taket
som en prinsesse

da jeg våknet
var gulvene dekket
av åpne bøker
og du sov dypt
i dine egne
historier





bakoversekunder 4




jammen bra
du glemte jakken din
nå kan jeg danse
deg svimmel
bruke deg til dyne
og legge små
lapper i lommene
uten at du ser det




armbeint
hun synger grønne sanger
roper ut
huskehemmeligheter
armbeint, mamma
jeg vil gå

armbeint!




Jeg er som sagt en jojo-skriver, og akkurat nå befinner jeg meg nedi en ikkeskriverdal. Som så mange andre har jeg brukt ordene for å ventilere, for å komme meg over eller videre, eller bare for å fange en følelse eller et øyeblikk før det forsvinner igjen. Jeg har lyst å skrive mer, jeg kjenner det nå. Kryper sakte opp av den dalen:)















Kommentarer

  1. Hei Lin! Jeg skriver en blogg med temamåneder, akkurat nå handler det om Posei og ordets makt. Jeg lurte på om jeg kan få bruke diktet "da kan stormene bare komme" og henvise til dikt.no og til din blogg? Det ville jeg satt stor pris på, da jeg synes det var veldig godt skrevet og noe jeg gjerne vil bruke som et eksempel på ordets kraft. Mvh, "Erika Hazel" på Den fiktive drømmen.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg