Jul i drømmehuset


Jeg blogger en del i hodet. Det slår meg stadig vekk at nå er det så ryddig og fint her at jeg burde forte meg å ta noen fine bilder til bloggen, men så rekker jeg liksom ikke komme til fotapparatet før potetene koker, vaskemaskinen piper, kleshaugen roper eller barna... roper. Jeg er så heldig å ha så mange forstyrrelser rundt meg. Og jeg mener faktisk heldig. Rik. Livet har gitt meg verdens vakreste barn, en herlig mann og pappa og et stort og deilig hus. Og mye, mye mer. og derfor blogger jeg? For å fortelle om mitt livs herligheter? Ja. For jeg har jo spurt meg selv om hvorfor jeg blogger. Og jeg gjør det for å gi av meg selv og mitt, for å gløde videre om alt som gjør meg glad. Og for å dele skribleriene mine, diktene mine.

Lykken kan for eksempel være at to glade barn kommer hjem fra besøk hos hyggelige naboer, og har med seg kunst fra dryppende stearinlys i en liten plasboks. Jeg hadde nesten glemt denne juleaktiviteten.

Lykken er også å endelig ha råd til elektriker på det nye vaskerommet, og å kjenne at varmekablene varmer under føttene når jeg sorterer klær.

Lykke er to små søte tenner i munnen til minstemann, dompaper utenfor kjøkkenvinduet, julelunsj sammen med gode kolleger, ammestund OG ammeslutt.

Og alt dette har jeg lyst til å skrive om, men får det ikke alltid helt til. Men jeg sitter jo her nå, og prøver å vise litt av julen i huset mitt. Det er ikke tilfeldig at det er en del nærbilder her! Vidvinkellinser ville avslørt at... vi bor her også... Eh... kanskje jeg burde vise bilder av nettopp det, litt menneskelig rot her og der. Eller, at ikke alle ting til enhver tid er på sin rett plass, men havner der etterhvert. For så å forsvinne derfra igjen og havne feil. Slik tikker minuttene og timene i hverdagshuset vårt, og vi priser oss lykkelige.



Først nå har jeg funnet ut at det finnes et nytt redigeringsprogram for å legge inn bilder. Utrolig mye lettere! Jeg er som dere skjønner ganske bloggegrønn. Men jeg lærer. Nå våkner prinsen, så jeg publiserer i en fei, og ønsker alle sammen en






skikkelig god jul og

et herlig nyttår!

Stor klem fra meg!





















Kommentarer

Populære innlegg