Ullgenser til gutt 18 mnd, sydd av litt gammelt og litt nytt

 Jeg har både esker, kasser, poser og hyller fulle av gamle klær og og filler som jeg ikke har hatt hjerte til å kaste. Både fordi stoffet er fint og av god kvalitet, og fordi det kanskje ligger historier og minner i dem. Denne gangen fant jeg frem en Janus ulljakke i str 90 som var full av flekker og misfarging etter sikling og spising. Jeg hadde også et babypledd i alpakkaull, som jeg strikket da jeg gikk gravid med førstemann. Det har hatt seg en tur i vaskemaskinen på vanlig vaskeprogram, dermed var det både bittelite og en smule sammentovet. Stoffet med brune biler på har jeg kjøpt på nettbutikken til Stoff og Stil.



Ble jo litt søt, da? Ikke helt super passform, kanskje, jeg har jo ikke brukt mønster... typisk meg, sånt har jeg liksom ikke tid til. Jeg bare gyver løs med saksa, og så blir det som det blir:) Halsen er nok i videste laget, men jeg var så redd for at den skulle bli for trang. Jeg brukte en buff som mal. Ennå er det kun bamsemann som har fått prøve genseren, han ser ganske fornøyd ut, synes du ikke? ;-D Gleder meg til SuperSimen (1,5 år) kommer hjem fra barnehagen og jeg kan prøve den på ordentlig!


Jeg brukte vliesselin med lim på begge sider for å få S'en så fin som mulig. Det strykes på på den ene delen først, så drar man av et beskyttelsespapir, legger delen på riktig plass, og strykes på (varmen smelter limen).

Her er første bilde i prosessen. Man tager hva man haver:) Nå håper jeg bare genseren passer, ikke ser helt snål ut, og at sømmene overlever første vask (ULLvask, ja;-)

Kommentarer

Populære innlegg