Forklekjole uten noe knappevisvas!

Og så var jeg så heldig å ramle over denne bloggen ohelene.net/blog. Hun hadde lagt ut et mønster på forklekjole uten knapper, og jeg ble inspirert, igjen! Jeg husker disse fra mammas sydametid, og mønsteret kommer vel opprinnelig fra et Alt om Håndarbeide fra 1980, hvis jeg ikke husker feil (sjekk bloggen hennes).

Jeg fant fram noen stoffrester, et lilla stoff jeg har hatt lenge, som er litt stivt. Pluss et med søte babusjkaer på. Det var som sagt rester, så det får bare vært om jeg måtte legge babusjkaene sidelengs.


Bamsemann var kanskje ikke helt fornøyd med å måtte ikle seg lilla kjole. Men han sa ikke noe, så det gikk vel greit.

Mønsteret ble litt halvprovisorisk forstørret på frihånd, og jeg tenkte ikke på å sjekke endene på skuldrene mot hverandre, de passet nemlig ikke helt, og jeg måtte lage noen folder. Må justere litt på mønsteret. Men til å være en prøvekjole, synes jeg den ble riktig så fin:) OG bitteliten, ja, jeg ser den. Kan kanskje passe fra str 56-68. Skal prøve å lage større mønster også, det hadde vært gøy å prøve en slik på 6-åringen:)

Kommentarer

Populære innlegg