Legoteppe

 Så rart det er å skrive i bloggen igjen :-) Har knotet lenge nå før jeg husket hvordan jeg gjorde alt sammen.

Men jeg må fortelle om det siste prosjektet mitt, legoteppe. Huset vårt flyter over av lego, jeg finner biter overalt, og JA de går i støvsugeren både titt og ofte. Så et legoteppe har vært i planlegging i lengre tid, men så skjedde det alltid noe annet... (hørt det før?)

Jeg kjøpte møbelstoff fra stoff og stil, og så brukte jeg to ulike typer pyntebånd, skråbånd og ei snor som mannen min kjøpte ett eller annet sted, husker ikke hvor :-P
Det finnes flere gode beskrivelser der ute på akkurat hvordan man går fram når man skal sy et slikt teppe. Jeg gjorde det litt på min egen måte. Klipte ut en sirkel på ca 150 cm i diameter. Sydde sammen to lag med bånd til hemper (for å få dem sterke nok) og puttet dem inn i siksesømmen jeg laget rundt kanten aller først. Tror det ble ca 17 cm mellom hver hempe, 14 stk (NB! det må være partall). Så sydde jeg på et skråbånd som jeg brettet helt rundt på baksiden, som du kan se på bildene).



Kommentarer

Populære innlegg