Jada, jeg har også hekla OL-lua...


Fordi jeg synes de rett og slett er kjempefine! Den rød kanten mot det lyseblå, herlig! Og så er de jo så enkle. Skikkelig kommersielt triks å sende med OL- deltakerne slike luer som hvermansen lett kan kopiere selv, noen tjener litt penger på at vi går mann av huse på jakt etter det perfekte lyseblå og røde garnet. Og jeg med. Startet tidlig å Google litt om lua, men fant ikke noe, nå kryr det jo av treff på samme søk :-)
Jeg har heklet mine luer på "frihånd", etter samme oppskrift som jeg alltid bruker. Må jo alltid justere i forhold til størrelse og tykkelse på garn. Jeg endte opp med å brukedobbel Dale Falk (synes dobbel babyull virka litt tynt) og heklekrok 6.
 
 (Innlegget er litt rart nederst, for jeg får ikke til å redigere bilder og tekst i forhold til hverandre. Det har med nettleseren min å gjøre, tror jeg. Må prøve å finne ut av det!)
 
Her er jeg altså, i skikkelig usminka og ufiltra versjon. Bildet er tatt på vinterferie på Savalen, og her har vi akkurat vært inne på hotellet og badet i spa-anlegget. helt greit etter flere dager på hytta uten strøm og vann ;-P





Slik gjorde jeg det:
La opp 4 lm og satte sammen til en ring med en fm.
8 lm rundt ringen, satt sammen med en fm.
Fra nå av starter jeg hver ny omgang med 2 lm (=1 stav) og øker slik at jeg får
16-24-32-40-40-48-48-56 halvstaver.

Lua er ca 30 cm lang.





Kommentarer

Populære innlegg