Overall til baby av gamle olabukser


Jeg må jo bare vise dere denne her. Ble så glad da jeg fikk den til slik jeg ville. Flere har spurt meg om hvor jeg har kjøpt den;-) Den er satt sammen av en gammel olabukse fra meg og en fra pappaen i huset, og er foret med stoff fra Stoff og Stil. Mønsteret laget jeg selv. Det er ikke så lett å vite forholdet mellom overkropp og føtter på slike små kropper, de er ganske korte i beina:) Akkurat denn overallen er ikke vrangsydd, bare "juksevrangsydd". Dermed KAN den brukes på begge sider, men er penest fra denne siden. Hvis jeg lager flere slike, vil jeg gruble litt mer på den vrangsyinga... husker aldri hvordan man gjør slikt. Hvilke sømmer syr jeg først og sist, og hvordan vrir og vender jeg på stoffstykkene slik at det blir riktig når jeg vrenger det igjen. Mamma har lært meg alt dette opp igjennom årene. Bare synd det er så lenge mellom hver gang jeg har tid til å kose meg bak symaskinen... jeg glemmer det.

Tidligere har jeg laget forklekjoler av olabukser. Den aller første jeg sydde til Karine (snart 6), har jeg blogget om tidligere.




Kommentarer

  1. Hei :) Jeg kom meg inn på bloggen din, og syns du skriver veldig bra :) Du har så nydelig navn på datteren din, Karine, har ikke hørt det før, men nok en gang - Vakkert altså!! Hørt KarinA ofte, men med e-endinga ble det mye mer spesielt og en litt annen klang. Jeg ble så nysgjerrig på hva de to andre barna dine heter?? Om du ikke syns det blir for personlig da :o)

    Ha en god jul og et godt nytt år, så venter jeg på nye koselige blogginnlegg! :)

    Hilsen Sara

    SvarSlett
  2. Hei, Sara:) Så hyggelig at du liker navnet Karine, vi også;) Hun er egentlig oppkalt etter sin farmor som heter Anne Karine. De andre barna mine heter Jonas (4) og Simen (1).

    Som du har merket blir det litt jojo-blogging på meg. Synes det tar litt mye tid, dette. men det er jo gøy også! Jeg har alltid likt å skrive, vil gjerne skrive mer og oftere, men... den tiden... ;-P

    SvarSlett
  3. Er det en ting jeg husker best fra barneskolen, Lindis, var det den gangen da du lærte oss å sy forkle av gamle olabukser. Den jeg sydde da brukte jeg til matlagingstimene på Steinerskolen og har den enda som en matlagingsmaskot. Og når vi snakker om maskott, husker jeg vi lagde skilpadder ved å rundveve skall i alle slags farger og sy det på et ut klipt skilpaddekropp. Min var i orange filtstoff. Den har jeg også enda..
    Hilsen Remi:D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg