Lyseblå kosebukse med biler

Her er buksen ferdig klippet. Jeg lagde et mønster av en gammel fleecebukse Jonas brukte da han var 2 år.

Jeg synes de bilene er så søte.


Aller mest hadde jeg lyst til å vrengsy buksa slik at den kunne brukes på begge sider, men det er (som jeg har skrevet om før, kom jeg på), et skikkelig styr å få til det. Jeg vet at mamma har vist meg dette for mange år siden, da tror jeg at jeg skulle fore ei dressjakke eller noe. Det handler om å la litt av sømmene stå åpne, slik at du får et hull å vrenge alt sammen gjennom. Men hvis du ikke har med deg hodet, sitter du igjen med en ubrukelig tullball, og du må rope på bestemor knute for å løse alt sammen opp igjen (eller sette igang med sprettinga!)




Bamsemann måtte være modell igjen. Litt lang i beina, ja... :) Det er den nok også til Simen på halvannet år, men da bretter vi bare opp litt.
 Og her kommer teksten, dere. Jeg har ikke helt funnet noen god måte å flytte teksten rundt på, uten at det blir mye kluss og styr. Dermed får den bare ligge her på bunnen:)

Siden jeg er full av streptokokker for tiden, og er delvis i dvalemodus, delvis i subberoligrundtmodus, passer det greit å sitte rolig ved pcen å oppdatere bloggen min. Jeg har hatt litt bloggestoff liggende. Rett før høstferien skreiv jeg om genseren jeg sydde til minstemannen. Jeg rakk også å lage en bukse som passer til, før jeg ble syk... igjen. Nok om det! Mer om kreative prosesser:)!
Eller, bildene taler jo for seg. Så scroll deg oppover igjen, du:) Og spør hvis du lurer på noe:)

Kommentarer

  1. Slik som eg klarer å sjå det utifra bildene ser det ikkje ut som du heller har sydd med overlockmaskin...kva søm er det du bruker for å ikkje få rynkete sømmer?

    SvarSlett
  2. Hei! Denne er sydd med en skikkelig gammel Singer, helt vanlig overlocksøm, men jeg syr en god cm innenfor kanten, og klipper langs sømmen etterpå 😊

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg